4-daagse trip

2 mei 2023 - Simonswald, Duitsland

Hey!

Ik wil graag wat vertellen over de reis naar Duitsland die ik en mijn gezin ietsje meer dan een week geleden gemaakt hadden. Hier korte recap!

Op 23 April gingen ik en mijn gezin in de auto zitten. Op naar het zwarte woud. Ik mocht achterin. Hier deed ik niet veel. We zijn later toen we aankwamen in Duitsland wat gaan halen bij de starbucks. Ik ging even kijken naar het uitzicht en; een super mooi dal met wat bergen op de achtergrond! Gelijk foto gemaakt tuurlijk. Na ongeveer 7 uur (!) rijden kwamen we dan eindelijk aan in ons appartement. Het was een super mooie (en schone) airbnb. De airbnb zat boven de hosts (die woonden onder de airbnb) en was niet heel groot. Wel een super mooie view gezien! Ook hadden we bij een lokale pizzeria gegeten.

Op 24 April begon de dag vroeg; we gingen wandelen. Ongeveer een uurtje met de auto rijden, en toen kwamen we aan bij de voet van een heuvel. Wel een hoge heuvel. Boven op die heuvel stond een burcht en daar gingen we heen. Eenmaal op de top was t uitzicht super veel waard. Zo mooi! We zijn een beetje van het pad af gelopen toen we teruggingen, dus dat was wel cool haha. Je kent vast wel van de omgevallen boomstammen waar mensen over heen lopen? Dat zagen we dus. Super mooi! Daarna was het ongeveer 30 minuutjes rijden naar een rodelbaan (rodelen is met n karretje van een berg). Een van de hoogste en langste rodelbanen van Duitsland! Super vet... en eng. Weg omhoog was niet chil. Op een bankje omhoog gebracht worden terwijl het waait? No way. Fun fact: de weg omhoog duurde lekker lang. Echt huilen. Naar beneden was wel leuker! Ik kon lekker hard naar beneden suizen, alleen vond het wel eng (had veel bochtjes). Na het rodelen rijden naar een stadje waar we ook geluncht hebben. Super mooie abdij gezien! Daarna zijn we terug gegaan naar het appartement. Later aten we tomatensoep, en toen ging iedereen vrij snel slapen.

25 April was super leuk! We begonnen de dag weer vroeg, opweg naar watervallen. Ik weet niet meer hoe ze heten, sorry. Het was echt heel hoog! Super mooi ook en de natuur was echt geweldig! Hier en daar zaten vrolijke eekhoorntjes. Omdat je steeds hoger liep naar de waterval, moesten we een soort van ''klimmen''. Niet echt klimmen met je handen, maar grote stappen zetten enzo. Terug ging minder soepel; verkeerde weg genomen, gelukkig waren we niet verdwaald. Toen we uit het watervallen gebied waren, gingen we nog even naar een supermarkt en toen zijn we weer terug naar het appartement. Daar hebben we geluncht en spelletjes gedaan, en rond 14:00 gingen we naar Freiburg im Breisgau. Dat is een grote stad dichtbij (of in, weet niet zeker) het zwarte woud. Het was erg leuk, we hadden ijs gegeten en hadden erg snel gegeten daarna. Nu overdrijf ik n beetje, we waren eerst een kerk binnen gelopen en we hadden nog wat rond gelopen. Daarna was het een uurtje terugrijden naar het appartement.

Helaas was op 26 April de vakantie voorbij. Weer 7 uur terug in de auto, we zijn wel via een van de mooiste routes gereden. En raad eens; er lag sneeuw! Ja echte sneeuw! In de auto heb ik nog nagedacht over de vakantie. Het was zo leuk!

NOTE: Het is nu 2 Mei, dus deze blog is later geschreven dan de vakantie was. Ik had mijn laptop namelijk niet mee...